Od lat z pasją wspieramy edukację najmłodszych – dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Na indywidualnych zajęciach uczymy dzieci czytać, trenujemy zdobyte już umiejętności oraz wspieramy w dobrym starcie dzieci z klas 1-3.

Metodę pracy i pomysły na zabawy indywidualnie dopasowujemy do potrzeb dziecka. W nauce czytania poruszamy się w przestrzeni glottodydaktyki oraz metody sylabowej.

Chcielibyśmy Wam przedstawić genialny instrument, z którego między innymi korzystamy podczas naszych zajęć:

Klocki do nauki czytania dla dzieci

Logo Klocki – klocki z literami do nauki czytania pisania i liczenia – glottodydaktyka dla dzieci

Zestaw 4-stronnych klocków edukacyjnych dla dzieci to idealne narzędzie do nauki czytania oraz pisania zarówno w domu jak i w przedszkolu, a także na zajęciach dodatkowych z logopedii oraz glottodydaktyki. W pudełku znajduje się aż 150 klocków z umieszczonymi na nich literami, cyframi, znakami interpunkcyjnymi i matematycznymi. Zielony szlaczek u dołu każdego z czterech wariantów liter umożliwia właściwe postrzeganie liter. Klocki są nieocenioną zabawką edukacyjną dla dzieci powyżej trzeciego roku życia.

Klocki do nauki liter
Zestaw klocków z literami do nauki
Litery do nauki czytania

Czym są Klocki Logo

Logo Klocki to zestaw 150 klocków z literami o wymiarach 4×1,5 cm, na których znajdują się 4 podstawowe warianty liter:

  1. litera wielka
  2. litera mała
  3. litera wielka pisana
  4. litera mała pisana.

W zestawie znajdziecie także klocki z cyframi oraz znakami interpunkcyjnymi i matematycznymi.

Klocki są doskonałym i uniwersalnym narzędziem edukacyjnym dla rodziców, glottodydaktyków, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Można bawić się nimi dowolnie – zarówno podczas zajęć grupowych jak i indywidualnych.

Dla kogo są Klocki Logo

– dla nauczycieli przedszkolnych, którzy przygotowują dzieci do nauki czytania i pisania

– dla rodziców dzieci przedszkolnych oraz szkolnych

Jak wspomóc naukę czytania zabawą klockami?

  1. Obserwujemy i zapamiętujemy litery w 4 wariantach
  2. Oswajamy się z czcionką pisaną i przygotowujemy się do nauki pisania
  3. Nazywamy litery i zestawiamy je w sylaby i słowa, rozpoczynając naukę czytania
  4. Zwracamy uwagę na trudności ortograficzne i ortofoniczne
  5. Liczymy i poznajemy cyfry
  6. Uczymy się znaków interpunkcyjnych, występujących w zdaniach
  7. Zwracamy uwagę na cechy dystynktywne – szczegóły budowy liter, które odróżniają je od siebie
  8. Oswajamy się z wielkimi i małymi literami
  9. Trenujemy mowę i wymowę
  10. Bawimy się klockami, przy okazji oswajając się z nadrukowanymi na nich literami, np. budujemy wieżę, układamy rzędy, tworzymy pociąg, kolejki, budujemy literkowe miasto, tworzymy literkowe ludziki, ładujemy do przyczepy
  11. Tworzymy pierwsze słowa, a także pierwsze zdania
  12. Trenujemy ortografię zarówno debiutując w czytaniu jak i będąc na dalszym etapie czytania, podczas zgłębiania trudności ortograficznych i reguł
  13. Układamy słowa z liter pisanych, w ten sposób rozpoczynamy pierwszy etap nauki pisania.

Nauka czytania i pisania to nie tylko opanowanie podstawowych liter alfabetu, ale także polskich znaków, w tym także dwuznaków, znaków interpunkcyjnych, skojarzenie różnych krojów liter z daną głoską. Wreszcie oswojenie się z różnicami między wielkimi i małymi literami, czcionką pisaną a drukowaną. A przy tym rozpracowujemy wiele reguł, związanych z ortografią.

Nasze klocki odpowiadają na potrzeby nauki liter i cyfr wraz ze wszystkimi komplikacjami, które mogą wydać się przytłaczające dla rodzica próbującego oswoić swoje dziecko z czytaniem i pisaniem.

Każdy ze 150 klocków ma 4 boki zadrukowane literką: wielką, małą i literami pisanymi. Można zestawiać litery w słowa drukowane oraz pisane, co pomoże dziecku przygotować się do nauki pisania.

Klocki z literami pisanymi przygotowują dzieci do pisania metodą pętelkową. Zachęcamy do skorzystania z plusów tej metody. Umiejętność sprawnego stawiania liter to gwarancja powodzenia nie tylko w pierwszych klasach szkoły podstawowej. To także ubezpieczenie na późniejszych etapach nauki, gdy dziecko będzie potrafiło szybko i czytelnie wykonywać samodzielne notatki na lekcji czy przy odrabianiu zadań domowych.

Umiejętność pisania jest dzisiaj przez dzieci mniej trenowana w szkole niż kiedyś. Część aktywności piśmiennej przejęły urządzenia takie jak smartfony, tablety, komputery, drugą część przejęły gotowe karty pracy, których wykonanie polega na uzupełnianiu rubryk, a nie na pisaniu dłuższych tekstów. Dlatego warto usprawniać warsztat naszego małego odkrywcy. Im więcej okazji do ćwiczeń , tym umiejętność stanie się dla dziecka bardziej naturalna.

Klocki Logo są narzędziem dla glottodydaktyków oraz rodziców, którzy odkryli zalety tej metody nauki czytania, choć nie tylko. Klocki Logo można wykorzystać na wiele różnych sposobów podczas nauki czytania i pisania, niezależnie od przyjętej metody nauki.

Metoda glottodydaktyczna została opracowana przez prof. Bronisława Rocławskiego. Profesor przez kilkadziesiąt lat swojej pracy naukowej oraz zajęć praktycznych z dziećmi obserwował, wyciągał wnioski, dzięki którym stworzył system uniwersalnego i skutecznego treningu z zakresu nauki czytania. Wiele przedszkoli działa w oparciu o jego doświadczenie i metodologię. Jeśli Wasz przedszkolak uczy się w przedszkolu glottodydaktycznym, to na pewno ucieszy go widok klocków w przestrzeni domowej.

Więcej informacji o glottodydaktyce i nauce czytania metodą glottodydaktyczną znajdziecie na naszym blogu.

 

Co wyróżnia Klocki Logo

– Klocki przygotowują zarówno do czytania jak i pisania. Z reguły zabawki dedykowane są nauce tylko 1 z tych umiejętności. Nasz zestaw to oswajanie z czytaniem i pisaniem, a przy okazji także liczeniem.

– W zestawie wiele liter powtórzono, kierując się statystyką ich występowania. Dzięki temu z klocków można utworzyć wiele wyrazów, a nawet zdania.

– Zestaw zawiera litery alfabetu według prof. Rocławskiego – jest uzupełniony o takie litery jak: ci, ch, cz, dż, dź, dzi, ni, si, sz, ź, zi. Dzieci mają trudność z poprawnym zdecydowaniem, czy w danym słowie umieścić np. literę „ń” czy „ni”. Dzięki klockom łatwiej nam zwrócić ich uwagę na to zagadnienie i wyprzedzić ewentualne trudności, a tym samym zapobiec ich utrwaleniu. Prof. Rocławski uważa, że polski alfabet w praktyce zawiera 44 litery, czyli o 5 liter więcej: ni, si, zi, ci, dzi. Te litery w podręcznikach są niejasno potraktowane, co utrudnia nauczanie. Zwrócenie dziecku uwagi, że głoskę „ć” może realizować na 2 sposoby – za pomocą liter: „ć” oraz „ci” pomaga uporządkować wiedzę.

– Zabawka jest prosta i czytelna – zarówno w swojej formie jak i w dobranych czcionkach i kolorach.

– Znaki interpunkcyjne na osobnych klockach umożliwiają oswajanie się ze znakami, które dzieci odnajdą w pierwszych czytankach. Pozwalają także dzieciom tworzyć własne zdania, wyposażone w odpowiedni znak, jak kropka, przecinek, wykrzyknik i znak zapytania.

– Zestaw zawiera cyfry, dzięki czemu można go wykorzystać także do zabaw matematycznych, np. tworzyć 2-, 3-, 4-cyfrowe liczby, układać działania: dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.

– Znaki matematyczne, które zawiera zestaw nie ograniczają się do znaków związanych z działaniami matematycznymi, takimi jak: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Zestaw zawiera także znaki większości i mniejszości, co pozwala na porównywanie zbiorów, ocenę, który jest większy, a który mniejszy. Jest to niezwykle ważna umiejętność i jedna z ulubionych aktywności dzieci związanych z nabywaniem świadomości matematycznej.

– Każdy klocek jest oznaczony na dole zielonym paskiem. Dzięki niemu dziecko nie będzie układało liter do góry nogami. Kolor zielony kojarzy się z trawą, a trawa symbolizuje podłoże. Intuicyjnie więc stawiamy klocki w taki sposób, by zielony pasek był na dole.

– Okienko ortograficzne – czyli z pozoru nieistotny pusty klocek to tak naprawdę niesamowity szczegół zestawu. Okienko jest pustym klockiem, które dziecko trenujące ortografię czy po prostu tworzące z liter słowa może zastosować, gdy nie wie, jakiej litery użyć. Jest to prawdziwie rewolucyjne podejście w systemie edukacji, w którym nie zmuszamy dziecka do popełniania błędów, dajemy przestrzeń na wątpliwości.

– Liniatura – litery pisane na klockach są osadzone w liniaturze, co oswaja dzieci z pisaniem.