Zaznacz stronę

O nas

Pan Kartek to projekt edukacyjny dedykowany dzieciom, którego głównym celem jest oswajanie z literami, głoskami, sylabami, czytaniem i pisaniem. W ramach projektu tworzymy filmiki edukacyjne z napisami, zabawki edukacyjne do nauki czytania, wydajemy karty z napisami i obrazkami dla maluchów, książeczki z prostymi tekstami dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem,… Chcemy, by dzieci oswojone z literami, szły w kierunku szkolnej przygody przygotowane, pewne siebie. By ich życiowego entuzjazmu nie złamały niemoce i utrudnienia. By nie musiały spędzać zbyt wiele czasu na nauce po szkole.

Uważamy, że oswojenie dzieci z czytaniem na etapie przedszkolnym jest ubezpieczeniem ich na początek kolejnego etapu edukacji w szkole.

 

Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty zabawek edukacyjnych i otoczenie dziecka literami. Stwórzmy w naturalny sposób pretekst do zainteresowania dzieci literami i słowami. A przy okazji poszerzajmy ich świadomość, rozwijajmy zainteresowania, stwórzmy im przestrzeń do samodzielnych poszukiwań. 

 

Jesteśmy zwolennikami naturalnej edukacji, by głównymi nauczycielami naszych dzieci były ruch, śmiech, zabawa i doświadczenie. Chcemy, by dzieciństwo przedszkolne płynnie przeszło w dzieciństwo okresu szkolnego, a nie zakończyło się wraz z pójściem do szkoły. Niestety wiele historii dziecięcych ewoluuje smutno, szczególnie, gdy w pierwszej klasie zaczynają ujawniać się problemy z koncentracją, niedojrzałością emocjonalną lub właśnie z opanowaniem umiejętności czytania. Czytanie jest ważną umiejętnością, warunkującą dalszy rozwój w szkole.

Dziecko potrafiące czytać, może samodzielnie przeczytać polecenia, odrobić prace domowe, nie tylko podczas języka polskiego, ale także na matematyce, przyrodzie czy w domu.

 

Zachęcamy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym do zapoznania się z różnymi metodami nauki czytania. Nie każda będzie odpowiadała wszystkim dzieciom. Być może dla małego dziecka ciekawe okażą się karty z obrazkami i napisami, dzięki którym oswoi się z całymi wyrazami, a przy okazji utrwali prawidłową wymowę. Metoda globalnego czytania świetnie sprawdza się u maluszków.

Niektóre dzieci dobrze odnajdą się w metodzie sylabowej lub nauczą się czytać poprzez naukę pisania. Znajdą się także dzieci, które nauczą się czytać w tzw. „międzyczasie” oraz takie, którym nauka łączenia liter w słowa okaże się bardzo problematyczna.

 

Skorzystajmy z doświadczeń pedagogów, metodologów, z różnych metod nauki czytania. Dostosujmy je do zainteresowań i predyspozycji dziecka. Postawmy nacisk na przyjemną, swobodną atmosferę.

 

Uważamy, że ogromną rolę w procesie nauki odgrywa entuzjazm, ochota, zainteresowanie i motywacja wewnętrzna wypływająca od dziecka. Dlatego przekonuje nas nauka poprzez naturalną zabawę na etapie przedszkolnym, gdy nie ma jeszcze obowiązku szkolnego, który potrafi ostudzić niejeden zapał. Wierzymy, że każdy człowiek ma w sobie moc do życia w spełnieniu, zadowoleniu, satysfakcji, by był szczęśliwy i działał z pasją. A to wszystko zaczyna się w dzieciństwie. Niech ono więc będzie jak najdłużej kolorowe. Pasja i entuzjazm mają moc, czego życzymy Wam, Waszym dzieciom i sobie.