Opis
Piękne, pastelowe, jasne, lekko zgaszone kolory idealnie pasują zarówno do pokoju dziewczynki jak i chłopca.
Duży rozmiar poszczególnych liter (ok. 30 cm wysokości) pozwala ozdobić całą ścianę i poznawać litery zarówno z bliska jak i z daleka.
W zestawie są wielkie litery alfabetu angielskiego.
Jak wiecie jesteśmy fanami oswajania z czytaniem najmłodsze dzieci. Uważamy, że najlepsze czcionki do tego to klasyczne, wyraźne, bezszeryfowe. Jednak okazuje się, że estetyka, różnorodność ma moc. Kolorowe litery, w delikatne kropki, o przyjaznym, nieco nadmuchanym kształcie są dla dzieci atrakcyjne i zachęcające. Można przykleić je wszystkie lub jedynie wybrane, w określonym porządku lub w zabawnym chaosie.
Początkowo naklejki można przeklejać z jednego miejsca na drugie, bez ryzyka zabrudzenia ściany pozostałościami kleju. Z czasem, naklejka przywiera do powierzchni i wtedy jej oderwanie może pozostawić ślady.
Naklejki otrzymujecie od nas na arkuszu, dostarczonym w kartonowej tubie. Przyklejenie nie wymaga żadnej dodatkowej wiedzy czy umiejętności. Możecie dekorować wspólnie z dzieckiem. Ewentualna korekta przyklejonych liter jest bezproblemowa.
Maluchy oswajają się z literami i czytaniem w różnych sytuacjach – przez zabawę, ćwiczenia, naukę i w tzw. „międzyczasie”.
Oswajanie z czytaniem to pierwszy krok – ciekawy dla dzieci i wdzięczny dla rodziców. Korzystając z różnych sytuacji, zwracamy uwagę dziecka na literki, spotykane podczas bajki, spaceru, czytania i wielu innych naturalnych sytuacji. Litery w pokoju to doskonały pretekst do rozmów na ich temat. To także masa pomysłów na zabawę, w których:
– literki patrzą, jaką ułożyłeś / ułożyłaś wysoką wieżę z klocków…
– literki wymyślają dla Ciebie cudowny sen…
– literka A jest dziś baaaardzo niewyspana. Ciekawe dlaczego…
– literka B chyba chciała Ci dzisiaj potowarzyszyć w przedszkolu. Może opowiesz jej, jak było?
– literki ABC popilnują dzisiaj Twoją układankę….
– literki M i N chciałyby pobawić się właśnie w głuchy telefon. Co Ty na to? Pomożemy im?
– literki chciałyby posłuchać z nami twojej historii. Zaczynamy?
Zachęcamy do korzystania z różnych pomysłów, by oswajać maluchy wzrokowo i słuchowo z literami. Pamiętajcie, by odczytywać literki na głos jak głoski, np.:
W – jak „w”, a nie: „wu”
C – jak „c”, a nie „ce”
M – jak „m”, a nie jak „my”.
A oto kilka pomysłów na zabawę w otoczeniu naszych literek ściennych dla dzieci:
– poszukajmy, gdzie jest Z. Widzisz? Pokaż paluszkiem. O właśnie, tuż pod M…
– która literka jest niebieska?
– z której literki można zbudować bałwanka?
– zobacz, N jest jak droga z dwoma ostrymi zakrętami?
– a z której zrobiłbyś balonik?
– które wybrałbyś na przejażdżkę pociągiem?
– które podarowałabyś babci, gdybyś była Czerwonym Kapturkiem?
– gdyby Psi Patrol byłby literkowy, to w którą literkę zmieniłaby się Sky?